Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur gör jag om jag vill avboka min resa?

Hur gör jag om jag vill avboka min resa?
Apollo Contact Center Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej
    Om du måste avboka din resa, kontakta oss på 0771-37 37 37 eller på flex@apollo.se.

    Med vänliga hälsningar
    Terese Contact Center
  • Det kostar väl inget att boka av om man gör det flera dagar innan anmälningsavgiften skall betalas?
    Ylva
  • Hej, Om du inte har betalat något på din resa, och väljer att inte betala anmälningsavgiften avbokas din resa automatiskt. Observera att du som sagt då ej ska ha betalat något på den bokade resan. Kontakta gärna oss direkt på telefonnummer 0771 37 37 37 om du har fortsatta frågor eller funderingar, samt om vi ska hjälpa dig med avbokning.
    Med vänliga hälsningar
    Sofia
  • Efter 20 minuters telefonkö får jag reda på av en otrevlig telefonist att hon inte alls kunde hjälpa mig utan jag måste maila, ni kanske skulle uppdatera infon?
    Theodor
  • Hej Theodor!

    Är det en charterresa eller en paketera själv resa som du har bokat?

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center
  • Hej.
    Jag har bokat resa Kreta Rethymnon kust Dedalos Beach I hösten 2018.
    Frogan är om man kan byta hotell I Rethymnons stad.
    Vesa
  • Hej Vesa!

    Om du har bokat en charterresa så går det att boka om. Har du tagit vårat av-och ombokninsskydd eller inte betalat in anmälningsavgiften ännu så kan du boka om kostnadsfritt, annars tillkommer det en ombokningskostnad.

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center
  • Hej! Får en annan person åka istället för mig? Jag har köpt en resa på en vecka till Kreta men mitt pass är ogiltig och jag hinner inte få ett nytt innan avresan.
    Om det går hur ska jag göra?
    Gaga

    Grazyna
  • Hej Gaga,

    För att kunna se vilka möjligheter som finns måste vi ha ditt bokningsnummer. Ring gärna in till oss på tel 0771 - 37 37 37 så hjälper vid dig. 

    Vänliga hälsningar
    Mathilda Contact center
  • Vi ska åka 4 personer och ha 2 rum. Om en av oss måste avboka om hen inte får ledigt från jobbet, hur påverkar det oss andra ekonomiskt med tanke på att vi tänkt ha 2 rum? Måste en av oss betala hela rummet ändå?
    Kicki
  • Hej Kicki!

    I vissa rum är det inte möjligt att endast bo 1 person i. Om det är möjligt i den rumstypen ni bokat så får den som bor kvar i rummet betala ett enkelrumstillägg.

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center
  • Hur gör man om man om man måste avboka kvällen innan avresa,(pga skada) och ingen svarar i telefon eftersom klockan är över 20.00  och resan avgår innan 10.00 dagen efter. 
    Det går inte heller att göra online.
    Jonas
  • Hej Jonas!

    Då får man i så fall skicka in ett mail till oss om våran telefonlinje är stängd när man försöker göra avbokningen på resan till bokning@apollo.se. Annars går det bra att kontakta oss så fort telefonlinjen har öppnat igen.

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center
  • Hej!

    Jag har bokat en resa och betalt den. Om jag vill avboka av personliga skäl ca en vecka innan avresa, får jag tillbaka några pengar då?

    Vänligen,
    Elin
  • Hej Elin!

    Om du bokat en charterresa med oss och lagt till vårt av-och ombokningsskydd så kan du avboka resan mot ett giltigt läkarintyg för att få återbetalning av resan. Då behåller vi det som du betalat för själva skyddet samt en administrativ kostnad på 200 kr per person.

    Om du önskar avboka pga någon annan anledning (oavsett om du har lagt till vårt av-och ombokningsskydd eller inte) så kan vi återbetala enligt våra vanliga resevillkor. Om du avbokar inom 8 dagar behåller vi hela resans pris. I länken här kan du läsa mer om villkor för avbeställning - https://www.apollo.se/infor-resan/resevillkor/avbestallning-av-resan

    Med vänliga hälsningar
    Mathilda Contact center
  • Om man avbokar en resa innan anmälningsavgiften skall betalas, tar Apollo då ut någon avgift?
    Lars
  • Hej Lars,

    Nej om du inte betalat anmälningsavgiften så tar vi ingen avbokningskostnad.

    Med vänliga hälsningar
    Mathilda Contact center
  • Om man bokar resa (feb 2020) med Apollos  Avbokningsskydd, betalar Anmälningsavgiften; ångrar sig sedan och bokar av, hur mycket får man då tillbaka av de 6000 kr man betalat in?
    Anders Mejer
  • Hej Anders!

    Bokar du resan med vårat av-och ombokningsskydd och resan går om mer än 180 dagar har du 3 månaders öppet köp på resan från bokningsdagen. Avbeställer du resan inom dessa 3 månader får du tillbaka det som du har betalat in på resan. Avbokar du när det har gått mer än 3 månader så förlorar du anmälningsavgiften.

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center
  • Hej!
    Vi har ombokningsskydd på vår bokade resa och vill boka om den. Kan vi välja en billigare resa än den vi har bokat?
    Med vänlig hälsning,
    Jessica
    Jessica
  • Hej Jessica

    Ja, har ni av och ombokningsskyddet har ni tre fria ombokningar fram till 45 dagar innan avresa. Ni kan boka om till vad ni vill inom charterutbudet.
    Ni kommer att få betala dagens pris på den resan ni väljer att boka om till.
    Vill ni boka om till en billigare resa får ni ett billigare pris och bokar ni om till en dyrare får ni betala upp mellanskillnaden.

    Vänligen
    Linnea P Contact center
  • Vi är ett äldre gift par som reser tillsammans och delar rum.
    1.Vad händer med resekostnaden om en av oss blir sjuk med läkarintyg? Betalas bådas resekostnad tillbaka?
    2. Om den ena parten väljer att verkställa resan trots den andres sjukdom med läkarintyg. Hur reglerar ni detta?
    Ingrid
  • Hej Ingrid

    Om ni båda har bokat er resa med av och ombokningsskyddet, avbokar en av er mot läkarintyg får den andra personen bo kvar i boende utan extra kostnader. (Bo-Kvar-Garanti)
    Personen som är sjuk och avbokar med läkarintyg kommer vi att behålla kostnaden för av och ombokningsskyddet samt en administrationskostnad på 200 kr, resten av de inbetalade pengarna för den personen återbetalas.

    Har ingen av er av och ombokningsskyddet, och det sker en avbokning av en person kommer den personen att få en avbokningskostnad baserad på hur många dagar det är kvar till avresan. Personen som bor kvar kommer att få ett enkelrumstillägg om denne får bo kvar i rummet. Den kan även drabbas av att man ej får lov att bo själv i rummet och får byta rumskategori.

    Läs här om av och ombokningsskyddet: https://www.apollo.se/infor-resan/tillval/av-och-ombokningsskydd 

    Läs här om resevillkoren vid avbokning: https://www.apollo.se/infor-resan/resevillkor/resor-bokade-fran-1-augusti-2018 

    Vänligen


    Vänligen

    Linnea P Contact center
  • Hej! Har bokat en resa till Kreta, har gjort första inbetalningen. Resan är i juli, var inne och kollade idag och såg att resan har gått ner ca 5000:-. Kan man boka om till det billigare priset. Eller blir man av med inbetalningen på 2400 som man redan har gjort? I och för sig i detta fallet skulle det ju löna sig
    Annette
  • Hej Annette,

    Om du har lagt till vårt av-och ombokningsskydd så har du prisgaranti på din resa. Prisgarantin gäller fram till 60 dagar före avesa. Om du lagt till vårt av och ombokningsskydd är du välkommen att ringa in till oss så kan vi kika på det. Vi har tel 0771 - 37 37 37. 

    Med vänliga hälsningar
    Mathilda Contact center
  • Hej!
    Vi har bokat en resa med avresa i slutet av augusti. Har endast betalat anmälningsavgiften. Går det av avboka resan och får man då tillbaka pengarna? Vi har av/ombokningsskydd...
    Ellinor
  • Hej Ellinor
    Har du ett bokningsnummer jag kan kika på?

    Vänligen
    Linnea P Contact center
  • Hej!
    Vi har bokat en resa med avrese datum den24/07 . Har endast betalat anmälningsavgiften. Går det av avboka resan och får man då tillbaka pengarna?
    Jag har gjort fel ,jag måste jobba den veckan :(,tack så jätte mycket för förståelse
    Mvh Samer /Marcelle

    Samer/Marcelle
  • Hej! Vi har bokat en resa med avslutet 31juli, men tyvärr vi måste avboka hur mycket måste vi betala?
    B
  • Hej!

    Avbokning är beroende på ert bokningsnummer. Vänligen ring 0771 37 37 37 för alla ombokningsärenden.

    Vänligen,
    David Contact Center
  • Försöker göra rätt och hitta var jag kan meddela avbokning av resa pga akut sjukdom - magsjuka,  där flyget går imorgon bitti kl 06... Reser med SAS flyg . ska man avboka direkt med dem ?  Har mailat bokningen@apollo.se  men oklart om det räcker.  Avbokningsskydd o Läkarintyg finns.


    Jennika
  • Hej Jennika!

    Jag hörde från min kollega att du redan fått hjälp. Hoppas verkligen ni kryar på er!

    Med vänliga hälsningar,
    Agnes Contact Center

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.