Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Försenat flyg, hur gör jag?

Vi mailade Novair efter vår senaste flygresa i mitten av april, fick autosvar att  de skulle återkomma, hörde inget mailade igen i slutet av maj och bla. hänvisade till mitt mail i april, fick samma autosvar igen, sedan har jag fortfarande inte fått svar av dem och det är den 25/6.
Ska inte behöva ta över 2 månader för att få ett svar från deras kundtjänst tycker jag.
Finns det något telefonnummer till deras kundtjänst?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Handläggningstiden för reklamationer är cirka 8 veckor, så det är därför du inte fått svar ännu!
    Ring gärna till Novairs kundtjänst så får du hjälp, telefonnumret är 08-519 307 77 (Tonval 2).

    Med vänliga hälsningar,
    Agnes Contact Center
  • Hej !
    Vi flög hem från Ioannina till Arlanda igår kväll 30/8 och planet (via SAS, SK7954) var försenat 3,5 timme. Vi har försökt fylla i formuläret för ersättning för försenat flyg men där krävs en bokningsreferens som ska finnas på vår e-biljett eller boardingkortet. Finns inget på e-biljetten och boardingkorten lämnades vid boardingen (fick bara behålla tagen). Har chattat med sas men fick bara lite nonchalant till svar att om jag bokat cherter ska jag vända mig till Apollo. Hur ska jag göra ????

    Mvh / Leena och Magnus
    Leena
  • Hej på er,
    Jag är ledsen att det strulat för er på hemresan med vårt charterade sas-flyg.
    Det var helt korrekt att ni skulle fylla i detta formlulär till SAS och de borde ha kunnat svara er, men tyvärr har inte alla deras handläggare så bra koll på vad som gäller deras charterade flygningar.
    Ni ska fylla i "SKCHAR" där de efterfrågar flygbokningsreferens - då ni inte har något annat än vårt bokningsnummer när flyget som i det här fallet är helt chartrat.
    Jag hoppas ni kommer vidare nu och allt fungerar.
    trevlig dag önskar
    Anna M Contact Center
  • Om jag ska söka förseningsersättning, ska jag då söka det hos Apollo där resan är köpt eller det flygbolag som flög oss?
    Annci
  • Hej Annci,

    Om du yrkar på ersättning för ett försenat flyg så skickar du in en reklamation direkt till flygbolaget som du flög med. Vi ersätter endast dagsandelar om flyget blir försenat på utresan med mer än 8 timmar.

    Med vänlig hälsning
    Linnea K Contact Center

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.